Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Διόδια Καβάλας : Από το κακό (σημείο), στο … «χειρότερο» ;


Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν στη συνέντευξη τύπου της επιστημονικής επιτροπής του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, η οποία εξέτασε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όσον αφορά τις επιπτώσεις (και όχι μόνο) από τη χωροθέτηση μετωπικού σταθμού διοδίων στο 476ο χλμ της Εγνατίας Οδού, η χωροθέτηση έχει πλέον … αλλάξει !

Από το (επικίνδυνο και εντελώς ακατάλληλο γι’αυτόν το σκοπό) 476ο χλμ του αυτοκινητοδρόμου, όπως ευκρινέστατα αναφέρεται τόσο στο ΦΕΚ Β΄ 3086 του Νοεμβρίου του 2014, όσο και στο ΦΕΚ Β΄1867 του Μαίου του 2017, έχει μετακινηθεί 1.500 μέτρα δυτικότερα, στο 474,5ο πλέον χλμ του αυτοκινητοδρόμου.


Δε γνωρίζω με απόφαση τίνος. Σίγουρα πάντως κι εφόσον η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) η οποία δημοσιεύεται σε ΦΕΚ, από τη μέχρι στιγμής έρευνα που έχω κάνει, δεν υπάρχει τέτοια ΚΥΑ.


Εκτός όμως από το (πιθανό) νομικό κενό που υπάρχει, όσον αφορά τη νέα χωροθέτηση, η επιλογή του νέου σημείου, παρουσιάζει επίσης αρκετά ζητήματα, που το καθιστούν εξίσου ακατάλληο με το αρχικό.



Όπως μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας από τις φωτογραφίες που ακολουθούν, απέχει ελάχιστα μόλις μέτρα από μία αριστερή στροφή (με κατεύθυνση ανατολικά), η οποία λίγα μόλις μέτρα πιο πριν, επισημαίνεται με πινακίδα επικινδυνότητας που προειδοποιεί για επικίνδυνη κατωφέρεια με κλίση 6% ! (photos 1 & 2)
photo 1
photo 2
 Μόλις πεντακόσια περίπου μέτρα πιο πριν (με κατεύθυνση δυτικά), στο 474ο χλμ, υπάρχει μία ακόμη πινακίδα επικινδυνότητας, η οποία προειδοποιεί για τον κίνδυνο … κατολισθήσεων στο οδόστρωμα ! (photos 3 & 4)
photo 3
photo 4
 Όσοι δε προσέξατε λίγο περισσότερο την photo 4, θα έχετε ήδη καταλάβει ότι περίπου επτακόσια μέτρα πριν το σταθμό διοδίων (ναι, δεν κάνετε λάθος), υπάρχει μία από τις μεγάλες χαραδρογέφυρες του αυτοκινητοδρόμου ! (photo 5)

photo 5

Και σα να μην έφταναν αυτά, λίγες εκατοντάδες μόλις μέτρα πριν τα διόδια (με κατεύθυνση δυτικά) υπάρχει το «τυφλό σημείο» μιας δεξιάς στροφής, σχεδόν αμέσως μετά από την οποία χωροθετείται ο σταθμός ! (photo 6)

photo 6

Όσο κι αν προσπαθούν λοιπόν οι διάφοροι μελετητές να χωροθετήσουν σταθμό διοδίων στην παράκαμψη της Καβάλας, κατά τη γνώμη δεν πρόκειται να βρουν σημείο τέτοιο που να ΜΗΝ είναι ακατάλληλο για την ασφάλεια όσων κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.

Ας το πάρουν λοιπόν απόφαση.

Η ορθή χωροθέτηση σταθμού διοδίων στην ευρύτερη περιοχή, δεν μπορεί να είναι άλλη από την αρχική, όπως αυτή είχε προβλεφθεί από το 2000 (απόφαση Λαλιώτη) και δεν είχε αλλάξει μέχρι και το Νοέμβριο του 2014.

Μεταξύ του Ανισόπεδου Κόμβου Χρυσούπολης και του Ανισόπεδου Κόμβου Βανιάνου.



Σημείωση : Φωτογραφίες από GoogleEarth



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, σκέψεις, απόψεις και άρθρα, πολιτικού, και όχι μόνο, περιεχομένου. Παρακαλώ θερμά, σε περίπτωση σχολίων να αποφεύγετε τη χρήση βωμολοχιών ή άλλων προσβλητικών παρατηρήσεων