Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΛΛΙΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ


Θέμα:  Κατάργηση ΔΟΥ

Κατόπιν συζητήσεων και συνεργασίας της ΣΤ’ Αντιπροέδρου της Βουλής των Ελλήνων,Βουλευτή Ν. Σερρών και Κοινοβουλευτικής εκπροσώπου της Π.Ε. Καβάλας, με τη Συντονιστική Επιτροπή   και τον Πολιτευτή Π.Ε. Καβάλας Τσακίρη Γεώργιο, κατατέθηκε ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών για την κατάργηση των ΔΟΥ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Οικονομικές υπηρεσίες Ν. Καβάλας

Ένα αρκετά σοβαρό θέμα, που απασχολεί τους κατοίκους των Δήμων Θάσου και Παγγαίου, είναι η προγραμματισμένη κατάργηση από 14/1/2013 των Δ.Ο.Υ. στους Δήμους αυτούς και η μετατροπή τους σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ).

Στις 24/9/2012, εστάλη επιστολή του Συλλόγου Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν. Καβάλας προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα, με κοινοποίηση προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη, με θέμα την απόφαση του Υπουργείου για την κατάργηση των τριών Δ.Ο.Υ. Ελευθερούπολης, Χρυσούπολης και Θάσου.

Στην εν λόγω επιστολή είχε επισημανθεί, ότι η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας των Δ.Ο.Υ. Χρυσούπολης & Ελευθερούπολης (πρωτεύουσα του Δήμου Παγγαίου) δεν θα ωφελήσει το Δημόσιο ούτε οικονομικά ούτε οργανωτικά, καθώς τα μεν κτίρια είναι ιδιόκτητα (Ελευθερούπολη) ή δωρεάν παραχωρημένα (Χρυσούπολη) η δε μετακίνηση του μειωμένου αριθμού των εργαζομένων σε αυτές δεν θα είναι δυνατόν να δώσει την αναγκαία επάρκεια στην Α’ - Β΄ Δ.Ο.Υ. Καβάλας για την εξυπηρέτηση των, εκ του Νόμου οριζομένων σήμερα, εργασιών (και έως ότου αλλάξει η νομοθεσία).

Επιπλέον, είχε επισημανθεί, ότι οι αποστάσεις που θα πρέπει να διανύουν οι λογιστές - φοροτεχνικοί αλλά και οι φορολογούμενοι για την συνέχιση αυτών των εργασιών θα είναι μεγάλες, γεγονός, που μεταφράζεται σε χιλιάδες χαμένες εργατοώρες αλλά και κόστος ημερησίως, καθώς και ότι δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη η ενοποίηση των μηχανογραφικών συστημάτων μεταξύ των Δ.Ο.Υ. Α΄και Β΄ Καβάλας.

Η σχεδιαζόμενη και αναμενόμενη από τον επιχειρηματικό κόσμο «κατάργηση» του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και των θεωρήσεων θα επιφέρει σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας και των συναλλαγών με τις Δ.Ο.Υ., εντούτοις, και όσον αφορά τις εν λόγω περιοχές, η εξ ολοκλήρου εφαρμογή της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης φορολογούμενων και επιχειρήσεων σκοντάφτει στην αδυναμία της υφιστάμενης υποδομής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για την άμεση υλοποίηση όλων εκείνων των έργων, που θα έχουν σαν αποτέλεσμα την διατήρηση της εξυπηρέτησης των πολιτών στα επιθυμητά και διεθνώς αναγκαία επίπεδα, καθώς πρόκειται για αγροτικές και ορεινές περιοχές στις οποίες πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού δεν έχει δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Δ.Ο.Υ. Καβάλας είναι αδύνατον να εξυπηρετήσουν σωστά όλη την ΠΕ Καβάλας. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάθε καλοπροαίρετος εκπρόσωπος του Υπουργείου, που θα θελήσει να αξιολογήσει από κοντά την κατάσταση.

Με την εν λόγω επιστολή, ζητήθηκε, όχι μόνο η μή κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Χρυσούπολης και Ελευθερούπολης, αλλά η αναβάθμισή τους με την προσθήκη του αναγκαίου τμήματος ελέγχου με σκοπό και τη μείωση του λειτουργικού κόστους της συχνής μετακίνησης των υπαλλήλων τους στα σημεία επιτόπιων ελέγχων, για την πάταξη της φοροδιαφυγής που περιορίζει τα Δημόσια Έσοδα και αυξάνει τα βάρη των συνεπών φορολογούμενων και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις.

Η συγκεκριμένη επιστολή κατέληγε: «Οι επιχειρήσεις – σε περίοδο ύφεσης – δεν μπορούν πλέον να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους λειτουργίας τους. Αν κλείσουν οι επιχειρήσεις τότε δεν θα χρειάζεται καμία Δ.Ο.Υ.

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα, από 1/10/2012 η Δ.Ο.Υ. Χρυσούπολης συγχωνεύθηκε με τη Δ.Ο.Υ. Καβάλας.

Όσον αφορά τη Δ.Ο.Υ. Θάσου, και η οποία έχει προγραμματιστεί να κλείσει στις 14/1/2013: Εξυπηρετεί 5.300 επιχειρήσεις και 17.000 φορολογούμενους του νησιού με εισπρακτέα έσοδα άνω των 15.000.000 Ευρώ.

Το κλείσιμο της συγκεκριμένης Δ.Ο.Υ. (όπως και των προαναφερομένων) δεν θα έχει δημοσιονομικά οφέλη για τη χώρα και γίνεται χωρίς να ληφθούν υπόψη οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίζουν οι φορολογούμενοι από την αναγκαστική μετάβασή τους στην Καβάλα για τη διεκπεραίωση των φορολογικών τους υποθέσεων.

Το αξιοπρόσεκτο δε με τη συγκεκριμένη Δ.Ο.Υ., είναι ότι το κτίριο στο οποίο στεγάζεται έχει κτιστεί σε οικόπεδο το οποίο είχε παλαιότερα δωρηθεί από το Δήμο Θάσου στο Υπουργείο Οικονομικών γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό, ενώ ο Δήμος στεγάζει τις υπηρεσίες του σε άλλο κτίριο το οποίο νοικιάζει

Στην περίπτωση δηλαδή που η Δ.Ο.Υ. καταργηθεί και εκκενωθεί το εν λόγω κτίριο, θα είναι στη διάθεση του υπουργείου Οικονομικών για να το αξιοποιήσει όπως θέλει. Θα έχουμε λοιπόν ένα άδειο, ιδιόκτητο κτίριο του υπουργείου Οικονομικών, και τον δήμο να πληρώνει ενοίκιο σε άλλα κτίρια για να στεγάσει τις υπηρεσίες του.

Σε περίπτωση δε που η απόφαση για το κλείσιμο της Δ.Ο.Υ. Θάσου είναι οριστική, από τον Δήμαρχο του νησιού έχει ήδη γίνει η πρόταση προς το Υπουργείο Οικονομικών να στεγάσει τις υπηρεσίες του δήμου στο κτίριο που έκτισαν στη γη που τους δώρισε ούτως ώστε, να απαλλαγούν από τα 7.000 ευρώ που πληρώνουν ως ενοίκιο και από την άλλη, να αναλάβουν όλα τα λειτουργικά έξοδα.

Το ζήτημα που προκύπτει είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Κυρίως όμως το κόστος που αντιστοιχεί, όσο και οι μεγάλες αποστάσεις που πρέπει να καλύψουν οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών, είναι ένα στοιχείο κρίσιμης σημασίας. Ενδεικτικά σας αναφέρω χιλιομετρικές αποστάσεις από κάποια, απομακρυσμένα αλλά κατοικήσιμα και με εμπορική δραστηριότητα χωριά των Δήμων Νέστου, Παγγαίου και Θάσου, από την Καβάλα και το χρόνο κάλυψής τους από τους επαγγελματίες και τους φορολογουμένους, ώστε να έχετε πληρέστερη εικόνα του προβλήματος.

Κεχρόκαμπος Δήμου Νέστου (ορεινή διαδρομή και που είναι αρκετά δύσκολο να γίνει κατά τη διάρκεια του χειμώνα)  απέχει 48 χλμ από την Καβάλα με χρόνο κάλυψης σε όχι λιγότερο από 45 λεπτά την καλοκαιρινή περίοδο

Οφρύνιο Δήμου Παγγαίου (ημιορεινό χωριό) απέχει 62 χλμ από την Καβάλα με χρόνο κάλυψης όχι λιγότερο από 40 λεπτά (λόγω της Εγνατίας Οδού)

Θεολόγος Δήμου Θάσου (ορεινό χωριό με αρκετά δύσκολη πρόσβαση το χειμώνα) απέχει 35 χλμ από τον Πρίνο Θάσου (καλύπτεται σε περίπου 40 λεπτά το καλοκαίρι) απ' όπου φεύγει το φέρυ για Καβάλα (άλλα 90 λεπτά). Συνολικός χρόνος διαδρομής 130 λεπτά, δηλ. 2 ώρες και κάτι μόνο για να φτάσει κανείς στην Καβάλα.

Φυσικά θα πρέπει να υπολογισθεί και ο ανάλογος χρόνος και απόσταση για την επιστροφή αλλά και η επανάληψη των ανωτέρω αποστάσεων, σε περίπτωση που το ζήτημα για το οποίο κάποιος πολίτης ή επαγγελματίας που επισκέφθηκε τη Δ.Ο.Υ., δεν έχει διεκπεραιωθεί ολοκληρωτικά.

Δημιουργούνται λοιπόν τα εύλογα ερωτήματα:

Ποιο μπορεί να είναι το οικονομικό ή λειτουργικό όφελος από την απόφαση για το κλείσιμο των εν λόγω Δ.Ο.Υ. και εάν έχει συγκριθεί με το κόστος σε χρόνο και χρήμα των κατοίκων;

Ποιος, αν όχι οι επιχειρήσεις και οι φορολογούμενοι, θα επωμισθεί το κόστος (σε χρόνο και χρήμα) για να ολοκληρώνονται οι κάτωθι (σύμφωνα με το Σύλλογο Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν. Καβάλας) συναλλαγές που έχουν ανάγκη την φυσική παρουσία του ιδίου ή εκπροσώπου του, Λογιστή – Φοροτεχνικού:

1) Ρύθμιση οφειλών (αίτηση, παραλαβή απόφασης) που απαιτεί τουλάχιστον διπλή επίσκεψη στην Δ.Ο.Υ.

2) Λήψη φορολογικής ενημερότητας σε περίπτωση ύπαρξης χρεών

3) Γονικές παροχές και δωρεές

4) Υποβολή δήλωσης υπεραξίας για μεταβιβάσεις εταιρικών μεριδίων και μετοχών μη εισηγμένων στο Χ.Α.Α.

5) Δηλώσεις κληρονομιάς

6) Μεταβίβαση Ακινήτων καθώς οι Δ.Ο.Υ. Χρυσουπόλεως & Ελευθερουπόλεως κατέχουν την πλειοψηφία στις μεταβιβάσεις αστικών και γεωργικών ακινήτων στον Ν.Καβάλας.

7) Μεταβίβαση πάσης φύσεως οχημάτων (Τμήμα αυτοκινήτων)

8) Πληρωμή παραβόλων για διάφορες αιτίες αλλά και για την πολεοδομία η οποία πλέον θα λειτουργεί και στην Χρυσούπολη και στην Ελευθερούπολη.

9) Επιστροφή Φ.Π.Α. στον αυξημένο αγροτικό πληθυσμό και φόρου εισοδήματος σε πολλούς

10) Πληρωμή δόσεων για ρυθμισμένες οφειλές

11) Υποβολή τροποποιητικών και συμπληρωματικών δηλώσεων φόρου εισοδήματος και λοιπών φορολογιών

12) Κατάθεση υπευθύνων δηλώσεων για μη υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης

13) Ύπαρξη φυσικού αρχείου για ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και για την χορήγηση κάθε είδους βεβαιώσεων ή αντιγράφων

14) Παροχή διευκρινήσεων για φορολογικά θέματα έμμεσων και άμεσων φόρων

15) Δήλωση εκχώρησης απαιτήσεων από τρίτους προς το Δημόσιο

16) Αιτήσεις για συμψηφισμό υποχρεώσεων προς το Δημόσιο με απαιτήσεις

17) Η μη ύπαρξη τραπεζικών υποκαταστημάτων σε πάρα πολλά Δημοτικά Διαμερίσματα γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να μεταβεί ούτως ή άλλως ο φορολογούμενος στην πρωτεύουσα του Δήμου του ως το πιο κοντινό σημείο, για την πληρωμή των φόρων του (αν και δεν μπορούν όλοι να έχουν ανά χείρας κωδικούς πληρωμής για να πάνε σε Τράπεζα).

Πώς με την κατάργηση των εν λόγω Δ.Ο.Υ., επιτυγχάνεται ο στόχος για την αποκέντρωση των υπηρεσιών και τη διευκόλυνση των πολιτών στις συναλλαγές τους με το κράτος;

Έχει ληφθεί υπ' όψιν, ότι το νησί της Θάσου, κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και των απαγορευτικών απόπλου, αρκετά συχνά αποκλείεται από τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας.

Με ποια λογική, τη στιγμή που η ανεργία στην περιοχή ξεπερνά το 23%, και (όπως σε όλη τη χώρα) το μέσο μηνιαίο εισόδημα των νοικοκυριών έχει μειωθεί σημαντικά, καλούνται πλέον οι πολίτες των ανωτέρω Δήμων, να επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό τους με την πρόσθετη επιβάρυνση (σε χρόνο και χρήμα) της ολοκλήρωσης των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων τους από τις εκ του Νόμου προβλεπόμενες συναλλαγές τους με τις Δ.Ο.Υ.;

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε να εξαιρέσετε από το πρόγραμμα συγχώνευσης των Δ.Ο.Υ. τις Δ.Ο.Υ. Ελευθερούπολης και Θάσου, δεδομένων των μεγάλων οικονομικών επιπτώσεων και σύμφωνα με τα ανωτέρω;

Σε περίπτωση, που η απόφαση για την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Θάσου είναι οριστική, προτίθεται το Υπουργείο Οικονομικών να επιτρέψει το Δήμο Θάσου να στεγάσει τις υπηρεσίες του στο κτίριο στο οποίο στεγάζεται η Δ.Ο.Υ. και που πρόκειται να εκκενωθεί, προκειμένου να απαλλαγεί ο Δήμος από τα 7.000 ευρώ που υποχρεούται να καταβάλλει ως ενοίκιο;

Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου 2012
                                                                                                                                     
Η Ερωτώσα Βουλευτής

Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ’  Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών
Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος Ν.Καβάλας-Ν.Δράμας-Ν.Ξάνθης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, σκέψεις, απόψεις και άρθρα, πολιτικού, και όχι μόνο, περιεχομένου. Παρακαλώ θερμά, σε περίπτωση σχολίων να αποφεύγετε τη χρήση βωμολοχιών ή άλλων προσβλητικών παρατηρήσεων